Постмодерната публична сфера и медиите

13 октомври 2014, Автор: Георги Георгиев
Публикувана в Анализи

Автор: Георги Георгиев

Автор: Георги Георгиев

Текстът разглежда културни противоречия в постмодерната публична сфера и медиите. Конкретни примери от българската публичност са поставени в теоретичния контекст на две важни културни промени – доминацията на интимното и емоционалното над публичното и политическото, както и възхода на съвременните мрежови медии с възникването на интернет. Основният проблем в постмодерната публичност е трудността за формулиране на политически послания с оглед на обществения интерес от раздвоените и изолирани постмодерни индивиди. Този проблем парадоксално се появява на фона на постоянните нови възможности за гражданска активност в съвременните дигитални комуникации. Друг важен парадокс е отпадането на властовия потенциал на редакциите като „гейткийпъри” в определянето на медийното съдържание на фона на все по-изразено концентриране на новините и тяхното разпространение в крупни медийни корпорации.

ИЗТЕГЛИ ТЕКСТА КАТО PDF

Comments are closed.